chubby-chubb-chubb

Det är tråkigt att uppdatera bloggen om ingenting händer! :P
Fast idag var någorlunda fartfylld!

Dagen började med sovmorgon, vet inte om jag ska vara glad.
Kände att jag sov alldeles för mycket, blev alldeles slapp istället för utvilad.
Men jag tog mig till skolan och efter uppvärmning satte jag mig för att stretcha.
PLOPP!
Där sträckte jag mig i vänstra baklåret. Mysigt!
Rebecca, snäll och omtänksam som hon är, kom ihåg att på vår fysiologiföreläsning hade Stefan från FeelGood sagt att man ska linda så snabbt som möjligt för att lindra! Då sprang vi iväg till Magdalena och frågade om något att linda med.
Men hon sa nej. Inte ska man linda en sträckning. Nahe, kände mig lite fånig, för ont gjorde det ju inte.

Sedan körde vi modern lektion och då kände jag att jag inte kunde sträcka vänstra benet alls nästan, och knappt högra benet om det tog lite i vänstra. AJ sa det när vi körde bensving. Fan tänker jag då, jag är redan ovig på vänster. Nu kan jag ju typ koncentrera mig på att stretcha ryggen eller något.

Efter danslektionen, när jag var kall, så märkte jag att jag knappt kunde gå. Belastning på vänstra benet känns inte bra alls. Efter skolan hade jag balettlektion. Och då hade de flesta föreställning så kvar var bara Irina, Robert, Jessica, Karin, den där tjejen som jag inte vet vad hon heter och jag. Det var kul med så några och med en ny lärar, Dave. Han var rolig! Däremot sög det att jag inte ens kan göra en grand battement i 90 grader på vänster, för att det sträcker så mycket. Ännu mindre i seconde och det sträcker i vänster när jag kör höger fram. JAG LACKAR! JAG FETLACKAR!

Nu är jag hemma och kollar upp på internet hur man gör med en sträckning. Överallt står det att man ska linda de första tjugo minutrarna. TACK REBECCA! Synd bara att Magdalena inte hade hört desamma. Iochförsig sträckte jag mig i låret och det blir ju lite svårt att linda. Skitsamma, nu har det redan hänt. Så jag tänkte be mamma massera mig med typ liniment eller något men det ska man inte göra de första dagarna. JAG LACKAR! Inte heller ska jag hålla det kallt. Helst ska jag vila. Tur att vi inte har lärarledd lektion imorgon. Då får jag ta det lugnt med benen och koncentrera mig på dom sakerna som inte gör ont.

Idag handlade om mer än när jag sträckte mig men jag orkar inte skriva mer.

Ajuste, 16 december är det hiphopjam på BK i lkpg!
Jag ska uppträda med React och Busted!
50 kr, insläpp halv åtta!
BE THERE OR BE SQUARE!

Kommentarer
Postat av: sofie

jag LACKAR att du LACKAR!

2008-11-27 @ 22:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0