2009

jag gjorde en sån där lista som Maria gjorde men den blev så tråkig,
ska summera lite halvdant istället, ganska ologisk summering men wtf.

Januari
Jag var grå och lyssnade på queen och britney.
Jag saknade Olivia och hon tvingade mig att lyssna på kent.
Jag började jobba på Studiefrämjandet.
Jag började dansa jättemycket balett och bestämde mig för att ta RAD-test.
Jag och Angelica blev utslängda från McDonalds.
Jag var hemma hos Zara och åt inte korvtacos.
Jag skickade iväg min ansökan till Kungliga Svenska Balettskolan.
Jag blev tokig i jazzdans.
Jag tappade min mobil i marken och köpte min fina bebis istället.

I will always be your soldier - Marit Bergman
Hey big spender - Sweet Charity
Don Bluth's Tummelisa

Februari
Jag tittade ännu mer på Tummelisa.
Jag läste lite Bret Easton Ellis.
Jag läste på om global uppvärmning och ville gömma mig under en sten.
Jag saknade pappa.
Jag fick VG på kemiprovet, HAHA.
Jag åkte till Stockholm på intagningsprov till Kungliga Svenska Balettskolan.
Jag grät när Irina åkte ut.
Jag röstade för första gången i melodifestivalen.

Sam Sparro - 21st Century Life, Black and gold

Mars - en jävla bra månad!
Ernst hade namnsdag.
Jag gifte mig med Maria i datasalen, snart tio månader and still going strong!
Jag dansade för en solist i Bolsjoibaletten, hamnade i tidningen, allmänt söt. HAHA
Jag fotade min axel och ingen fattade någonting.
Jag åkte till stockholm för slutprov till Kungliga Svenska Balettskolan.
Jag gjorde någonting jag inte hade gjort förut.
Jag åt Ben & Jerry's med Irina och såg En shopaholics bekännelser.
Jag fyllde år och fick massa överraskningar från Irina och Maria.
Jag såg Anki dansa vackert i kyrkan.
Jag kom in på Kungliga Svenska Balettskolan

Canon in D Major - Pachelbel
First day of my life - Bright eyes
1, 2, 3, 4 - Feist
Joakim och Joel

April
Jag åt mer Ben & Jerry's.
Jag satt halvnaken på tåget.
Jag spelade jättemycket rockband.
Jag såg Cabaret med Angelica. På teeaaatern!
Jag var sjuk på påskafton.
Jag åkte till Skottland, där tre av danslärarna stannade upp och skakade hand med mig för att jag var så duktig. Det var bra för självförtroendet. Lite för bra tyckte My. ;)
Jag tittade på alldeles för mycket Grey's Anatomy.
Jag fick vara koreograf och tittade på mitt färdiga verk på Sagateatern.

Maj
Jag fick besök av Bodil rätt ofta.
Jag fick se mina elever på scen och blev riktigt apstolt över dem!
Jag gjorde RAD-testet.
Jag gjorde ett par resor till Sthlm med Irina.
Jag fick psykbryt och gjorde några tavlor.
Jag såg på ännu mer Grey's.

MGMT - Electric Feel

Juni
Jag var ledsen och glad.
Jag var kär i Gaspard Ulliel och Luke Worrall.
Jag fick psykbryt på Piratpartiet.
Jag dansade bal med Filippa och vi var allmänt apsöta och ascoola.
Jag var med i En Fralla och det är fortfarande det roligaste dansminnet jag har.
Jag hade skolavslutning och vi grät så himla mycket.
Jag skrev ett långt inlägg på bloggen om FU.
Julia och Johanna skrev fina saker om mig.
Jag upptäckte Camillo Lauricella. MM-m-mmmm!
Jag var på grillfest i Linghem och gjorde en musikvideo.
Klassen fixade en överraskningsfest hos Frugan för Jimmie och mig.
Jag fick höra en ny version av Honey Honey som förövrigt var mycket bättre.
Jag akrobatikade mycket på gräsmattor.
Jag åt många kycklingmackor.
Jag fick MHÄ-sjukan tillsammans med Melisa.

Juli
Jag flyttade till stockholm.
Jag blev morbror och var lyrisk med King Julian.
Jag dansade lite här och var - på sergels torg t.ex.
Jag dansade med lovisa på plattan och så i sthlm med bounce.
Jag klädde upp mig likadant som Anki och Zara och besökte Kolmårdens djurpark.

Augusti
Jag tog en paus från internet.
Jag var på pride med familjen, Anki, Jimmie och Irina.
Jag var på bounce summer camp med Irina.
Jag tog workshop i linköping och bodde hos Frugan.
Jag började Kungliga Svenska Balettskolan.

September
Patricia ropade; EN TILL! EN TILL! EN KLASSISK! och jag dog av garv.
Jag såg rosas för första gången och jag ville bli som de.
Jag var med i en installation på sergels torg.
Jag fixade en överraskningsfika för Oliviaheartsparklekorv.
Jag fick psykbryt på balettlektionerna.
Jag lånade mycket på biblioteket och läste mycket.
Jag åt kräftor hos Emma och Lasse.
Jag kände av att jag hade blivit vigare.
Jag skypade lite med Irina.
Jag fick ryggskott.
Jag gjorde något väldigt oplanerat.
Jag skrev ett inlägg om min syster Ate Katja.
Jag saknade FU.
Jag tittade på centralskolan.
Jag lärde känna Patte, Jempa och Angolo bättre.
Jag påbörjade ett stycke.

I sing the body electric - Fame Cast
9 crimes - Damien Rice

Oktober
Jag var väldigt oinspirerad.
Jag nollades.
Jag sträckte på fötterna.
Jag prövade på att vara modell.
Jag kom hem och firade min bror och åt ute med familjen.
Jag började trivas jättemycket med klassen.
Jag hade den bästa improlektionen någonsin.
Jag tränade till En vinterfralla och nr. 4.
Jag började läsa massor manga igen.

November
Jag kom tillbaka från lovet och var aspepp på skolan.
Jag tog många tupplurar.
Jag saknade mysigheten.
Jag var med i en föreställning på dansen hus.
Jag skrattade ännu mer.
Jag upptäckte twilight.
Jag inbillade mig en massa saker.
Jag fick psykbryt efter jazzen.

Mer av Dej - Joakim och Joel
Flightless bird, american mouth - iron & wine

December
Jag tröttnade stenhårt på balett i allmänhet.
Jag älskade modernt mer och mer.
Jag dansade på scen med klassen.
Jag åkte hem och vilade ut.

Ave Maria - Peter Jöback

Sammanfattning:
Märkte man hur jag tröttnade mer och mer på att skriva?
Hahah så får den se ut helt enkelt.
Här egentligen bara sammafattat bloggen men jag orkade inte tänka.
2009 var väl rätt okej men ändå inte. 2010 blir nog bättre.

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: lovisa perman

juli

- dansade med lovisa på plattan och så i sthlm med bounce



tyckte det skulle vara med

2009-12-31 @ 16:00:47
URL: http://lovisia.blogg.se/
Postat av: ira

Va mycket vi gjorde de året tillsammans alex :O

Elelr kanske bara jag som tycker de...=) mys

2010-01-01 @ 20:00:56
URL: http://solovyova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0