hej

jag har mycket jag vill säga, det är mycket jag känner och tänker som på något sätt måste ut. det blir väl att leka mojje på nästa improvisationsövning, funderar starkt på att köra mer av dej koreografin. imorgon skulle vi tydligen vara på scenen, kul? vet inte, eller jo, vi ska ju pröva stinas stycke på riktigt. det blir kul. igår var jag på en föreställning som hette pacing in vaudeville, den var bra och jag tyckte jag var modig som gick dit själv. nu har jag kommit över nån sorts tröskel, kanske ska se dali utställningen själv också? ingen som är pepp på att gå dit med mig. det kanske inte är fel på mina aktiviteter? det är väl jag som har blivit frånstötande. haha, ja det måste vara svaret. idag var också en rolig franskalektion, madame gabryonsmuluhsisahpe har bestämt sig för att bara prata franska, då kan saker bli lite komiska. jag vill nog fortsätta läsa franska, ska jag ta några kvällskurser kanske?

Jag har läst "om jag kunde drömma". Det var en dålig idé. Den är för fin. Jag är så mainstream men vem fan bryr sig? Jag var tvungen att ta pauser från boken när den blev för fin. Det tar lite tid att få det fina att verkligen sjunka in. Ibland håller man andan när man läser den boken, för den är så fin. Sen börjar det hända massa saker och det kunde lika gärna inte vara där. Boken är finast när den bara handlar om hur kära de är. Jag vill också vara kär, känner att just nu vore det bra att ha en någon. Eller kanske inte, mest bara någon man litar på till hundra procent och som finns nära och som känner av när man behöver en kram och som jag kan berätta alla mina hemligheter för och som tar mig på allvar när jag säger att du är fin och som vill vara med mig utan att behöva fylla det tysta med tomma ord.

jag vill berätta om en vinterfralla. den var jätterolig. härligaste minnet av att vara på scen är från första frallan, blev något utav en upprepning när jag kom ut på scen och publiken reagerade som de gjorde. men det är inte det bästa med frallan. det bästa med frallan är att få vara med fu:are. De är mysiga. Mina systrar var där och min äldsta syster tog med sig sin man och deras barn. De är fyra personer jag saknar väldigt mycket. Jag blev jätteglad av att de kom till vinterfrallan. Många sa fina ord om jimmies och mitt stycke, tack, jag tyckte själv att den blev fin faktist. Emma och Jonna var konferencierer, de var sådär roliga som bara emma och jonna kan vara och de hade förberett ett litet extra omnämnande av jimmie och mig för att vi var tillbaka. Det känns bra att folk tar det på det sättet och inte ser mig som en snobbjävel som tror att han är något. Spelar ingen roll hur bra dansare jag blir, grunden fick jag på fu. Skitsamma om Kerstin lär om mig från början, jag lärde mig vad dans är på fu. På något sätt har jag alltid tänkt på mitt liv just nu som en grej jag måste göra just nu för att jag måste dansa just nu. Sedan när jag har dansat tills jag vill dansa lite mindre så vill jag nog komma tillbaka hem till östergötland och folkuniversitetet och kanske jobba som danslärare där. Det låter som en bra plan. Vi får hoppas att de söker danslärare när jag är redo att göra det.

Jag blir glad av linköping. Imorgon vill jag jobba hårt.

Är det bara jag som stör mig på att jag måste ha punkter överallt? Utan att jag på ett konsekvent sätt använder mig av stora och små bokstäver? Jag skyller på estetik men jag ser säkert bara dum ut.


Kommentarer
Postat av: sofie

jag tror linköping blir glad av alex.

2009-11-20 @ 11:46:14
URL: http://sofieelizabeth.blogg.se/
Postat av: Lovisa Perman

låter som en bra plan

Kul att dansa med dig alex

2009-11-20 @ 19:45:30
URL: http://lovisia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0