Oidipus + modern dans = ?

hahahhahaha
oj va jag skratta när jag skrev rubriken
jag är nog lite trött

iallafall så tänkte jag nämna lite en föreställning jag såg idag. den hette Black Biist och det var göteborgsoperan som hade blivit koreograferade av någon belgisk koreograf som hette någonting med många v:n i. den var iallafall baserad på oidipusdramat. (snubbe som blir tillsagd av ett orakel att han kommer döda sin far och gifta sig med sin mor, sen gör de massa saker för att hindra det men det händer ändå, FAIL) jag gick därifrån och tänkte att det var det sämsta och sjukaste jag någonsin har sett. men just nu har jag bytt åsikt helt. dansen var onekligen asgrym (förutom den konstiga skiten när de typ hade fest eller något), fast jag skulle vilja ha sett mer dans och som var mer sammanhängande med handlingen. övergångarna från teater och dans blev lite blaj. jag tyckte att det var jättekonstigt att talet var så himla dramatiskt och överdrivet, det tyckte jag inte alls om. och inte heller de flesta scenkläderna, det mesta hindrade dansen att se så bra ut som det faktist var. så scenkläderna och det teatraliska tyckte jag inte alls om. annars så var den väldigt ofta helt sjuk och just då tyckte jag inte om det men när jag tänker efter - varför skulle jag inte tycka om att den var helt sjuk?! och nu när jag tänker efter så var den flygande motorcykelkillen och den jättestora gubben ganska lustiga och inte alls dåliga inslag. jag kommer ihåg att jag tänkte att jag hade sagt till mina elever att modern dans är gränslöst, samtidigt som jag tänkte - men det här är inte okej. men nu i efterhand - varför inte?

hahah den där texten märkte jag nu är helt obegriplig. jag orkar inte ens läsa igenom för att se om det var logiskt. äsch, läs inte texten den är ändå helknäpp.

jag kom fram till i slutändan att jag mycket hellre skulle ha sett Black Biist än en klassisk balettföreställning.
klassisk balett är tråkigt. föreställningen Black Biist var det inte.

Ajuste jag såg också en föreställning av unga danskompaniet,
den hade tre delar.
jag tyckte om de första två
men jag tyckte bäst om den första

jag blir lite glad för det känns inte så långt bort.
jag tänker bli MINST så bra om inte bättre


Kommentarer
Postat av: MVH Sammy

Versal, punkt. Jag vill också gå på jättekonstig dans. :)

2009-11-07 @ 23:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0