jag kan inte sova och jag blir nostalgisk

kunskap/tillbaka till

rum - vänster downstage

mot vänster

stillastående fras
hjärta, vänster/höger

off-balance
kanon

lust/lättja/glädje

kärlek till dig/mig/oss/dans

connect


Gröna moln

Rummet växer sig större och fylls av rök.
Jag ser varken golvet eller väggarna.

I harmoni med mig själv och med rummet, rummet av rök.

Röken blir grön och omsluter mig helt.
Rummet upphör.

Den gröna röken blir till moln och mina fötter landar i gräs.
Jag ser nu att jag befinner mig på en äng.

I harmoni med mig själv och med ängen.

En myrslok går förbi mig, den sjunger på "Lilla Snigel".
Fler myrslokar går förbi och nynnar.
De nynnar på psykedeliska visor om universell fred och galaxer.

Trygghet bland myrslokarna, trots olikhet.

Myrslokarna svävar uppåt, mot de gröna molnen.


Jona! Klockan är sju!


Snabbt tillbaka till verkligheten,
tillbaka till en värld av
konflikter, problem och gråa moln.

Känslan av harmoni och trygghet ligger kvar, den ligger kvar hos mig.






Jag får skapa min egna
gröna moln.
men att stanna känns så rätt

Kommentarer
Postat av: julia

haha, tack!

du är kreativ, så kom på ett namn åt min nya blogg! jag vill nämligen flytta, fast jag kan inte komma på vad jag ska döpa den till.

puss då.

2010-08-09 @ 13:23:01
URL: http://breathingspace.blogg.se/
Postat av: julia

men jag tycker ju inte det!

det låter fult och ingen minns det!

och.. jag vill utöka mina stackars tappra tjugo läsare, och då måste jag ju ha ett namn man minns!

så det så.

2010-08-09 @ 22:40:37
URL: http://breathingspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0