but tonight, I don't give a

okej - stockholm
aaa, det är ju bra och dåligt här
men så är det med allt
till exempel är min laptop sjuuukt seg och bloggen lär verkligen inte uppdateras så ofta.
igår va jag med brandemark, jempa och patte
jag wokade hemma hos mig och sen såg vi på film hos patte
idag höll jag på att somna på moderna klassen
och det blev ännu värre på baletten
men det gjorde inte så mycket
sen tog jag en tupplur innan jimmie och jag mötte sofie
hon köpte en snygg väska från michael kors på nk
sen såg vi avatar på bio

okej, avatar
hm.. tyckte verkligen inte att det var något som lockade med den filmen. alla tyckte dock att den var så himla bra och det var den bästa film de sett på länge och blablablaa. okej tänkte jag, då får jag väl se den. till min stora förtret* var platserna till 3Dvisningen typ slut och jag fick nöja mig med vanlig bio. ahaja, fan då tänkte jag. sen så till slut satt vi där och skulle se den - en kvart in i filmen och jag tänkte fortfarande att jag ville hellre se 3D men det släppte sen, skitsamma egentligen. aja, vad tyckte jag om filmen då? jaa, asså... jag hade väl en ganska dålig inställning till filmen men det släppte ganska rejält. jag höll med alla andra, den var väldigt bra. fast vissa saker kunder jag verkligen inte släppa i filmen. typ - åååh originell idé, verkligen, NOT. kändes som om man redan hade sett filmen, flera gånger. eller (SPOILER ALERT**)(?!) när killen med ärren INTE VILLE SLUTA KRIGA!!! man ba, OOOVÄÄÄRT. lägg ner liksom. vvvaaarffööör? det störde jag ihjäl mig på. ville nästan gå ut för det blev så töntigt och ovärt. man ba; aa men det är ju en film så vi måste ju ha någon sorts sista personlig slutstrid blabla och så ska ju nån nästan dö också, annars kan vi ju inte kalla den för amerikansk! och sen tyckte jag att de kunde ha sett mer verkliga ut, ibland kändes det lite fånigt att se en tecknad actionfilm för vuxna. okejokej inte tecknad tecknad men ni fattar. menmen, trots mina irritationsmoment så tyckte jag ändå att det var en bra film. det var jättefina miljöer blabla fina blommor och aliendjur blabla och det där med den läskiga hästsvansen alla hade var lite creepy men cool ändå. jag tyckte om alla blåfolkets reaktioner när allt det hemska hände, det var jättefina scener. aja jag tycker väl i slutändan som alla andra, avatar var en bra film.

nu ska jag helst sova men jag kommer nog försöka läsa lite på män som hatar kvinnor, det är också en sån där grej som alla andra gör och jag vill göra bara för att alla andra gör det. godnatt!

* ja, jag har använt uttrycket rätt!
** säger man ens så?


update: nu plingade patte, jempa och brandemark på! de skulle bara säga hej men de får stå med i dagens blogginlägg ändå.


Kommentarer
Postat av: sofie

pochahontas cover skulle jag kalla det. och ja, ärrkillen var sjukt ovärd!

2010-01-09 @ 11:43:15
URL: http://sofieelizabeth.blogg.se/
Postat av: sammyeyey

Scenen när avatar-tjejen och huvudpersonens människokropp möttes var så bizarre så jag dog lite.



Det var verkligen en cover på pochahontas, like she said, med cheesiga one-liners och förutsägbar story. Den var väl, eh, snygg iallafall.:)

2010-01-09 @ 14:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0