update

Vaknade upp typ nu osv osv, skulle ha städat mitt rum och gjort diverse saker osv men tror inte jag orkar det... Känner mig sjuk, febrig, förkyld, exposed osv osv. Nej men seriöst... jag kan ju inte vara sjuk nu. Pass på det liksom. Får ställa in dagen för att aktivt bekämpa denna högst opassande sjukighet osv. Nu blev jag på humör att skriva massa text, lägga in mass bilder, kanske ett youtube-klipp osv osv.



Hittade en huskur som jag prövade en gång, ett tips till dig Angolo MoFo

"Min variant mot förkylning, när den väl slagit ut rejält:
- Några vitlöksklyftor.
- Koncentrerad apelsinjos (för spädning till en liter drickfärdig).
- Pressad citron (motsv ½-1 citron).
- Tabasco, några stänk.
- Ett stort dricksglas, ca ½ liter.

Gör så här:
- Häll apelsinkoncentratet i glaset.
- Skala och hacka vitlöken, lägg i glaset.
- Häll citron och tabasco i glaset.
- Fyll resten av glaset med kallt vatten, rör om!
- Drick i stora klunkar tills glaset är tomt.

Svettas vitlök ett dygn, och sedan är du frisk!"



Stephie och jag i Skottland



En rolig tjej helt enkelt, hon är tydligen mexikan/filippin osv.

Och sen har jag ju kollat runt lite, och läst lite här och där och typ gjort saker och så helt plötsligt ser jag en ... wait for it... HATER! man ba! what the fuck! why the hate?! Har ni sett American History X? (och med "ni" så menar jag ju såklart båda två av mina bloggläsare) Den såg jag häromdagen med meine schwester och den handlar iallafall om typ nazister blabla osv osv. Och sen får ju nazisten i fråga lite insikt och inser att man kommer ingenvart i livet, i karriären, i rännstenen osv, om man bara går omkring och hatar en massa helt i onödan. Man ställer fel frågor osv osv. Det finns helt enkelt inget värde i att gå omkring och hata.

Däremot kan jag personligen tycka att det är okej om man blir irriterad, det får man bli. Det blir jag jätteofta, men man gör såhär: Irritation uppstår - och sen tänker man på den där maya angelou - "If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude." - och sen så gnäller man lite och kanske gör en och annan gest osv och sen så släpper man det och går vidare i livet.

Och nu kanske du tycker att jag beter mig som någon som aldrig blir sur eller arg eller aldrig använder ordet hatar eller inte är ett dugg långsint men det är inte sant, jag är såklart sur, arg och hatfull ibland och jag kan va långsint men aaa, nu äre så som jag säger i vilket fall. Jag minns inte varför jag startade den här diskussionen men aa jag driver ju såklart med just den där hatern för att det är kul, inte för att jag tycker att mister hater gör något som jag aldrig skulle göra. För kom igen, jag är också en hater ibland!

Kommentarer
Postat av: angolo

alex du är riktigt bra du!

2010-01-03 @ 15:21:58
Postat av: robban

I've seen the movie och det roliga klippet!

bra movie roligt fail-klipp

2010-01-03 @ 15:53:38
URL: http://robby.se
Postat av: hanna

hhaha filmen. dog av skratt. så jävla rolig tjej. LOL

2010-01-03 @ 16:51:54
URL: http://goodmorningscarecrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0