födelsedag nummer arton

okej okej nu ska jag berätta om vad som hände på min födelsedag!
Agnes, Jimmie och Patricia hade förberett ett äventyr för mig!!
Det börjar med att Rufus säger att det är ett meddelande till mig på anslagstavlan.
Då tänker jag - eee nee, varför skulle det vara ett meddelande till mig på anslagstavlan?
Rufus ljög inte, någon hade lämnat ett meddelande till mig på anslagstavlan.
Alexander Rosén, DA1
Det var väldigt bra maskerat som ett väldigt viktigt meddelande!
Det var det ju också!!
Jag öppnar det och så står det "Grattis" på tusen språk och att jag är välkommen på en fika på vetekatten!
Då tänker jag, va snällt av dom!
Inte för att jag riktigt visste vilka dom är men jag hade ju mina aningar.
Grejjen var ju så att jag hade planerat att vara med min syster på min födelsedag och när hon sen inte kunde komma så tänkte jag att jag ville spendera min födelsedag med lite vänner och inte göra något speciellt. Jag menar, jag sa till Agnes dagen innan att min syster inte skulle komma.
Så när jag ser lappen så tänkte jag, va roligt, då ska vi fika på vetekatten.

Det visade ju sig sen att bakom lappen stod Agnes, Patricia och Jimmie.
Så efter skolan gick Jimmie och jag på stan och väntade på att Patricia skulle sluta.
Jag köpte förresten ett par grå chinos för 100kr, VÄRT!
Agnes hittade oss efter ett tag och när Patricia slutade så gick vi fyra till vetekatten, inte för att någon av dem visste vart det låg men som tur var visste ju jag.

Så vi sitter där på vetekatten och Patricia bjöd mig på en solbulle och en kaffe. Så kommer en i personalen fram och säger att han hörde att jag fyller år så då fick jag en liten bakelse (som var sjukt god) och ett kuvert. Ojojooojojojoj tänker jag. Det behövde dem ju inte göra! I kuvertet tänkte jag att en liten present skulle vara eller något men nejnej, det var koden till ett skåp på t-centralen! Ojojooooj! De hade visst förberett ett litet äventyr!! Shiiiiit! Då tänkte jag att det troligtvis var en present till mig i den där boxen!

Efter fikan gick vi till t-centralen och där hittar jag min box. Jag öppnar den och där finns det en ryggsäck och en lapp som det står att jag bara får öppna yttersta facket. Okej tänker jag, hur lång är det här äventyret? Hur har de förberett det här? I facket finns det en påse med en text:

"Det här med bandana har mest varit snack..."

Ojoj.. tänker jag. I påsen fanns en svart bandana med texten - Alex 18.
Jaaa, hehe, aa en bandana.. Och sen tvingar dom mig att ha på mig den!!! (se bilderna nedan)
Jag får en ny ledtråd som säger åt mig att köpa mjölk på seven eleven på st.eriksplan.
Jahaaa, vi ska alltså åka tunnelbana med den här bandanan...
Som tur är, är jag mest glad för att de ens har gjort ett äventyr/skattjakt till mig!
Vi åker till st.eriksplan och jag köper mjölk på seven eleven, då frågar killen i kassan om det är jag som är Alex.
Man ba:eee, jaa, det står ALEX 18 på min bandana mitt på huvudet, hur skulle det kunna vara fel liksom?
Men han ger mig iallafall en ny lapp!
Där står det att jag nu får öppna väskan!

I väskan ligger det... muggar... oooch... BALLERINA KLADDKAKA!!! Ahaaa! Därav mjölken!
Ooooooch, OM JAG KUNDE DRÖMMA! Wooooho!
Va snälla dom är!! Där tänkte jag att det var slut men nejnej, en sista rebus!
Jag löste rebusen som tog mig till Mariatorget!
Där får jag ett sista kort!
Som det står att jag får en biljett till valfri föreställning!

och DÄR tog mitt äventyr slut!
Så himla fina vänner jag har alltså!










Efter det här äventyret gick vi hem till Patricia och fikade på ballerina kladdkaka och jag tvingade dem att se på Nick & Norah's infinite playlist. Men jag behövde inte tvinga dom för de märkte att det var en jättebra film! Under hela dagen fick jag massa fina sms och Irina ringde mig först av alla!

Sen tog min födelsedag en oväntad, hemsk, vändning. Jag började spy och jag kunde knappt ta mig hem utan att stanna och kvälja lite då och då. På Hornsgatan kaskadspydde jag för första gången. Hela natten spenderade jag på toaletten. Jag tänker inte delge mig utav fler detaljer för till och med jag blir så himla illamående när jag tänker på den hemska natten. Jag åkte på magsjuka. Nu ligger jag i min säng och har tagit min första sjukanmälda dag på ksb. Spyr inte längre men mår himla illa... Jag hade väl fyllt upp min beskärda del av godkarmakakan på min födelsedag.

I vilket fall så hade jag en mestadels väldigt, väldigt bra födelsedag!!

Kommentarer
Postat av: Agnes

Bara för att du är så braa :D:D

2010-03-23 @ 16:29:55
URL: http://eintagsfliege.blogg.se/
Postat av: Katja

Gud va kul!!!!!!!!!!



Jag har försökt ge hintar till mina vänner att jag älskar skattjakt i ett helt år nu. Jag tror inte dom förstår mig riktigt =(

2010-03-24 @ 15:35:35
Postat av: alex

haha

2010-03-25 @ 20:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0